عشق اول من خانم کوچولو در کارتون پسرشجاع بود! نمی‏دانم این سریال کارتنیِ بازپخش شده رو بچه‏های نسل‏های بعدی هم آن را دیده‏اند یا نه! اما اوایل یا اواسط دهه‏ی 70 بازپخش می‏شد و من دیوانه‏ی خانم کوچولو بودم. وقتی با آن دامنِ کوتاه یک وجبی‏اش در کوه و جنگل می‏دوید، من همچین ناخوداگاه شیهه می‏کشیدم و دور اتاق یورتمه می‏رفتم! یادم می‏آید که یک بار شیپورچی و دار و دسته‏اش خانم کوچولو را دزدیده بودند! من داشتم سکته می‏کردم! نفسم بالا نمی‏آمد! کار به باد زدن و آب قند دادن رسید اصلا! چند سال بعد عاشق هوسان‏نیانگ در سریال جنگجویان کوهستان یا همان لین‏چان شدم! هوسان‏نیانگ دروازه‏های جدیدی از کشف زنانگی را به روی من باز کرد! با آن شلوار چسبان مشکی و دو تا شمشیر کوتاهش 6 تا معلق وارو میزد و می‏پرید وسط آدم بدها! جنگ نمی‏کرد لامصب! می‏رقصید انگار ! همچین یک قر می‏داد و 200 نفر می‏افتادند زمین! از همان وقتها بود که فمینیست شدم! اصلا وقتی آن کور و کچل‏های نقش منفی را لَت و پار می‏کرد، حالم خوب می‏شد! با وجود تمام احترامی که برای لین‏چان قائل بودم به او حسودی‏ام می‏شد و اصلا دوست نداشتم با هوسان‏نیانگ تنها جایی بماند و ترجیح می‏دادم که بقیه‏ی دار و دسته‏ی لیان‏شانپو هم باشند! حتی یکبار بازوی لین‏چان زخم شده بود و هوسان‏نیانگ، خیلی با شخصیت نشسته بود کنارش و آستینش را داده بود بالا و بازویش را پانسمان کرد! من در آن صحنه جگرم کباب شد! خدا مرا ببخشد! چند تا فحش ناموسی هم به لین‏چان دادم!

 

از آن زمان هم همیشه دوست دارم یک جایم زخمی بشود و یک خانم محترم برایم پانسمانش کند! می‏گویند کمبودهای دوران کودکی تا همیشه همراه آدم هستند!

 

بعد از آن دیگر هیچ فیلمی از هوسان‏نیانگ ندیدم!  انگار آب شده باشد و رفته باشد تویِ زمین! خیلی دنبال او گشتم ولی پیدایش نکردم. چند شب پیش هم در اینترنت گشتم تا اسم اصلی‏اش را پیدا کنم و ببینم در فیلم و سریال‏های دیگری هم بازی کرده یا نه؟! ولی خب اسمش در تیتراژ سریال به چینی نوشته شده بود و من نمی‏دانستم کدام یکی از اسم‏ها مربوط به اوست. آخر می‏ترسم هوسان نیانگ را ندیده از دنیا بروم. هیچ‏کسی جای او را برای من پُر نکرد. حتی بانو سوسانو در جومونگ! هوسان‏نیانگ یک روشن‏فکر آرمانگرای اهل عمل بود. از آنهایی که حتی اگر آدم را بگیرند بکشند، جزو رزومه‏ی آدم محسوب می‏شود!

 

* این اعترافات ناگفته صرفا جهت همراهی در چالش (+ و +) نگاشه شده!